آرایش صورت, مد و فشن

بررسی نکات مهم برای انجام آرایش مناسب با عینک

آرایش با عینک

زمان آن فرا رسیده است که این ایده که آرایش و عینک با هم ترکیب نمی شوند را از بین ببریم. چشمان ما یک اثر هنری هستند و صورت ما یک قاب عکس است. چشم ها یک فلش استعاری اند که توجه ها را به سمت ابرو ها، مژه ها و پلک های ما نشان می دهند. بنابراین، همین دلیل برای اطمینان از اینکه چشمان با آرایش ما باشکوه تر به نظر می رسند کافی است.

همانطور که هر کسی که قدری در آرایش سر رشته دارد می داند، آرایش شما ممکن است برای رفع فرو رفتگی ها و نواقص صورت باشد اما هنگامی که عینک دارید باید با لنز های زوم شده یا کوچک شده عینک نیز مقابله کنید. در واقع ما در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه هم عینک بزنید و هم آرایش مناسبی روی صورت خود داشته باشید. در ادامه 6 نکته بسیار مهم وجود دارد که باهم بررسی خواهیم کرد.

1. زیاد کرم پودر نزنید

یکی از رایج ترین مشکلات ما هنگام آرایش، کاور کردن فرورفتگی ها، لک های قرمز و خراش هایی است که بالشتک ها و پل های عینک روی بینی ما به جای می گذارد.

شاید شما سعی کنید این موارد را بپوشانید، اما هر چه کرم پودر شما ضخیم تر باشد، فرورفتگی ها بیشتر به چشم می آیند. بنابراین هنگامی که کرم پودر می زنید، به بینی خود کرم نزنید. تنها کرم باقی مانده روی براش یا اسفنج خود را روی بینی خود بمالید تا صورتتان یک دست بماند.

ما به شما توصیه می کنیم هنگام کرم پودر زدن پوست خود را کاملا مات نگه دارید به خصوص در قسمتی که پل عینک روی بینی شما قرار می گیرد. در صورت چرب بودن پوست و قرار داشتن لایه زخیمی از کرم روی صورت، عینک روی بینی شما سُر می خورد.

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب بهترین کرم پودر متناسب پوست صورت

2. به میزان آرایش ابرو های خود توجه کنید

بسته به فریم عینک شما، ابرو های شما ممکن است کم و بیش برجسته به نظر برسند. اگر فریم عینک شما نازک، ظریف و گردتر است، ابرو های شما بیشتر دیده می شوند، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی وقت بیشتری صرف کنید تا مطمئن شوید که مرتب و منظم هستند.

اما اگر فریم عینک شما ضخیم تر و مستطیلی طور است، زمان زیادی را روی آن ها تلف نکنید زیرا کسی آن ها را نخواهد دید. به خاطر داشته باشید که اگر لنز های عینک شما ناحیه چشم شما را بزرگ می کند، نامنظمی و مو های تازه رشد کرده ابرو ها بیشتر قابل مشاهده خواهد بود، بنابراین موچین را در دست داشته باشید تا هر نا منظمی را از بین ببرید.

3. خط چشم و سایه چشم خود را تنظیم کنید

آرایش افراد عینکی

یک راه بی خطر برای برجسته کردن چشم ها، استفاده از خط چشم است. چه در بن مژه خط چشمی مشکی بکشید تا حجم بیشتری به مژه ها و چشمان خود بدهید، چه با کشید خط چشمی دنباله دار چشمان خود را کشیده تر کنید، همه و همه به جذابیت چشمان شما می افزایند.

در این قسمت هم مانند بخش قبل قوانین مشابهی در مورد تطبیق سایه چشم شما با لنز و فریم عینک شما وجود دارد.

اگر نگران این هستید که لنز های عینک چشمان شما را بیش از حد بزرگ نمایی می کنند و نمی خواهید چشم هایتان مانند چشمان حشرات به نظر برسند، سایه خود را تیره تر و دودی تر نگه دارید، مخصوصاً در waterline که فاصله بین چشم و مژه هاست. به عبارتی سایه های اسموکی احتمالاً به شما کمک بزرگی خواهند کرد.

اگر عینک چشمان شما را کوچک تر نشان می دهد، با مقداری سایه چشم روشن در امتداد خط waterline چشم خود و یک خط چشم یا سایه تیره به شکل گربه ای بکشید تا چشمان خود را بزرگ تر نشان دهید. توصیه ما این است که از سایه های روشن تر، مانند رنگ های شامپاینی و قهوه ای های کم رنگ استفاده کنید و حتی می توانید کمی از سایه های براق استفاده کنید. مهم این است که از هر تناژ رنگی که انتخاب کردید حتماً از طیف روشن آن استفاده کنید.

ترفند دیگر این که ضخامت سایه خود را با ضخامت فریم عینک خود تنظیم کنید. برای این کار سایه را نزدیک به فریم نازک و ظریف تر نگه دارید و اگر فریم عینکتان بزرگ تر است، کمی سایه خود را بزرگ تر کنید تا آرایش شما یک دست دیده شود.

4. آرایش مژه ها با وجود عینک

وقتی نوبت به حالت دادن مژه ها یا استفاده از مژه های منصوعی می رسد، توصیه می کنیم که فر بلند یا مژه مصنوعی های بلند تر را انتخاب نکنید. این کار به این دلیل است که با مژه های کوتاه با هر بار پلک زدن، دیگر لنز عینک را مسواک نمی زنید. اگر مژه های شما در حال حاضر هم کاملاً بلند هستند، بهتر است وقتی که عینک می زنید از یک ریمل ضد آب استفاده کنید.

5. کانسیلر

عینک ها سایه های بیشتری در ناحیه اطراف چشم ما ایجاد می کنند و اگر لنز های ذره بینی داشته باشند، سایه ها و تیرگی های موجود در زیر چشم ما را نیز برجسته تر می کنند و هرگونه چین و چروک در آرایش ما را نشان می دهند.

بهترین گزینه برای شما یک کانسیلر منعکس کننده نور برای مقابله با این سایه ها است.یک کانسیلر خوب، سبک و با کاور بالا که تغییرات رنگ را به خوبی خنثی می کند و در طول روز نیز ثابت می ماند، مناسب شماست. پس از استفاده از کانسیلر، حتماً آن را با یک پودر فیکس یا پنکک خشک کنید و در نهایت آن را با اسپری فیکس تثبیت کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب یک کانسیلر خوب و مناسب

6. مبارزه با بخار کردن زیر عینک

بخار کردن زیر عینک

پس از شروع اپیدمی کرونا و با ورود ماسک های صورت به روتین پوششی روزمره ما، بیش از یک سال است که افرادی که عینک می زنند با بخار عینک مبارزه می‌ کنند. علاوه بر ناتوانی در دیدن که به اندازه کافی بد است، لنز های مه آلود به این معنی است که هیچ کس نمی تواند چشمان شما را پشت آن ببیند.

علاوه بر این، رطوبت بیش از حد بخار زیر عینک می تواند باعث پخش شدن سایه، خط چشم و ریمل شده و باعث لک شدن شیشه های عینک می شود. به همین منظور بهتر است از ایجاد آن جلوگیری کنید.

منبع:

glamourmagazine.co.uk

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.