سلامت پوست, مراقبت از پوست

تاثیر کم خوابی بر روی پوست

تاثیر کم خوابی بر روی پوست

کم خوابی می تواند تاثیرات جدی ای بر روی پوست بگذارد. خواب خوب ارتباط زیادی با جوانی پوست دارد. در زمان خواب، بدن شروع به بازسازی و ترمیم خودش می کند و دارای لیست بلندی از مزایا است. بهترین مقدار زمان برای خوابیدن بین 7 تا 9 ساعت در شب است.

اگر کمتر از 6 ساعت می خوابید، بر روی ظاهر شما اثر می گذارد. با تنظیم کردن مقدار خواب می توانید تاثیر خوابیدن را بر روی پوست خود در طول روز ببینید.

در ادامه به بررسی 6 مزیت زیبایی استراحت کافی می پردازیم.

1. چین و چروک کمتر

چین و چروک بیشتر در اثر کم خوابی

زمانی که خواب هستید، پوست شروع به ساختن کلاژن می کند که مانع از ایجاد خط و چین و چروک در صورت می شود، “این بخشی از فرآیند ترمیم است“. کلاژن بیشتر به معنی ایجاد پوست و چین و چروک کمتر است.

خوابیدن کمتر از 6 ساعت در شب می تواند چین و چروک بیشتری را در پوست شما ایجاد کند، همچنین باعث خشک شدن پوست نیز می شود که می تواند خطوط چهره را آشکارتر کند.

2. چهره ای درخشان تر

زمانی که خواب هستید خون بیشتری در پوست شما جریان پیدا می کند، بدین معنی که در هنگام بیداری چهره ای درخشان تر و پوستی سالم تر دارید. کم خوابی می تواند چهره شما را خسته و بی جان نشان دهد.

کمبود خواب، باعث کاهش جریان خون در پوست صورت تان می شود. پوست صورت کدر می شود و گونه های تان گلگون نمی شود.

3.چشم هایی با پف کمتر

اغلب بعد از خوابیدن برای تایم کوتاه در شب با چشم هایی پف کرده و حلقه هایی تیره در زیر آن بیدار می شویم.

زمانی که درست نمی خوابیم، چشم های پف کرده اولین چیزی است که می بینیم. تاثیر خواب کافی این است که پف کمتری در زیر چشم ها بعد از بیدار شدن تجربه می کنید.

همچنین نوشیدن آب به مقدار کافی و بالا نگه داشتن سر با گذاشتن بالشت اضافی در زیر سر سبب می شود تا ورم صورت کمتر شود.

استراحت کردن به میزان کافی دایره های تیره زیر چشم را ازبین می برد. زمانی که خون به خوبی در پوست جریان پیدا نکند – وقتی که به خوبی نخوابیده باشیم – در زیر چشم ها جمع می شود و به دلیل نازک بودن پوست صورت قابل مشاهده است.

تغییر رنگ زیر چشم ها می تواند همچنین به دلیل ژن ها، سن و افزایش ملانین (رنگدانه های قهوه ای در پوست که سبب تیره شدن در زیر آفتاب می شود) است. اگر این موارد بر روی تیرگی زیر چشم های تان اثر دارد، کم خوابی می تواند تاثیر آن ها را بیشتر کند.

4. موهایی سالم تر و پرتر

ریزش مو در اثر کم خوابی

ریزش مو، شکستی، آسیب و حتی رشد مو می توانند در اثر کمبود خواب باشند. فولیکول های مو (جایی که رشد مو از آنجا آغاز می شود) مواد غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی را از جریان خون دریافت می کنند. به دلیل کم خوابی جریان خون کم می شود و موها مواد غذایی کمتری دریافت می کنند، ضعیف تر می شوند و در رشد مشکل پیدا می کنند.

کمبود خواب همچنین می تواند باعث ایجاد استرس بیشتر شود. استرس سبب افزایش هورمون کورتیزول می شود که این هورمون ریزش مو را بیشتر می کند.

5. ظاهری شادتر و سالم تر

کم خوابی سبب افتادگی گوشه های لب می شود و به شما ظاهری ناراحت می دهد. وقتی که خسته هستید صورت شما به طرز نامحسوسی تغییر می کند، بیشتر تمایل به اخم کردن داریم. زمانی که مردم به شما می گویند خسته به نظر می رسی، به این دلیل است که حالت چره تان تغییر پیدا کرده است.

چشم های قرمز و ورم کرده، حلقه های سیاه، پلک های افتاده و پوست کمرنگ می توانند سیگنالی برای دیگران باشد که شما خسته هستید.

افراد زمانی که استراحت نمی کنند نسب به زمانی که استراحت می کنند کمتر سالم به نظر می رسند.

6. محصولات زیبایی بهتر بر روی پوست جلوه می کنند

زمانی که خواب هستید پوست بر روی ترمیم خودش تمرکز می کند، از آنجا که نمی تواند از خورشید و رادیکال های آزاد دفاع کند (مولکول های مضر از محیط اطراف). همچنین جریان خون ثابت تر است و این به پوست شما کمک می کند تا مواد آرایشی بهتر بر روی آن قرار گیرند و جلوه کنند.

در زمان خواب پوست، آب بیشتری نسبت به زمان بیداری از دست می دهد. استفاده از مرطوب کننده ها قبل از خواب و نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به چهره شما کمک می کند تا در طول شب آبرسانی شود.

برای دیدن محصولات مرطوب کننده به این لینک مراجعه کنید.

Gerelateerde berichten

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.