سلامت پوست, سلامت مو, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص پیاز برای مراقبت از پوست و مو + عوارض جانبی آن

خواص پیاز برای پوست و مو

در این مقاله ما به خواص پیاز برای پوست و مو خواهیم پرداخت. اگر پیاز را در رژیم مراقبت از پوست و موی خود بگنجانید، تغییرات شگفت انگیز پوست و موی خود را پس از چند ماه متوجه خواهید شد. در ادامه به سوالات متداول درباره پیاز و دلایل استفاده از آن می پردازیم.

سوالات متداول درباره پیاز

آیا باید پیاز را خام بخورم یا به صورت پخته؟

هر دو پیاز خام و پخته برای پوست شما مفید است. اما اگر می توانید با طعم قوی آن کنار بیایید، بهتر است پیاز خام بخورید. زیرا سبزیجات حاوی گوگرد ارگانیک به شکل خام است.

چند پیاز در روز باید مصرف کنیم؟

مقدار توصیه شده روزانه برای مصرف پیاز وجود ندارد. با این حال، برای جلوگیری از عوارض جانبی، نباید بیش از حد مصرف کنید.

آیا خوردن پیاز خرد شده، در روز بعد خطرناک است؟

هیچ مدرک علمی وجود ندارد. می توانید پیاز خام را خلال کرده، خرد یا تکه تکه کنید و تا 10 روز در یخچال نگهداری کنید. اگر مانده پیاز پخته شده دارید، آن ها را در ظرف در دار داخل یخچال نگهداری کنید.

آیا پیاز برای مو مفید است؟

پیاز یک ماده طبیعی عالی برای موهای ما است. زیرا سرشار از گوگرد ارگانیک است که می تواند مو را در هنگام مبارزه با شکستگی و ریزش مو قوی تر و ضخیم تر کند. همچنین گردش خون را در سراسر پوست سر افزایش می دهد، که به تغذیه رشته های مو کمک می کند.

آیا می توان آب پیاز را ذخیره کرد ؟

بله، می توان آن را در یک ظرف در دار 2-3 روز در یخچال نگهداری کرد.

آیا می توان آب پیاز را یک شب روی پوست و مو گذاشت؟

ممکن است پوست سر شما را تحریک کند. پس بهتر است بیش از چند ساعت نباشد.

آیا آب پیاز به رشد مجدد مو کمک می کند؟

بله. هنگامی که آب پیاز روی پوست سر و مو استفاده شود، باعث ایجاد گردش خون منظم در فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو می شود.

ارزش غذایی پیاز

پیاز یک سبزی بسیار مغذی است که می توان آن را هم به صورت خام و هم به صورت پخته سرو کرد. ارزش غذایی یک فنجان پیاز خرد شده:

  • حدود 64 کالری
  • 15 گرم کربوهیدرات
  • 2 گرم پروتئین
  • 7 گرم قند
  • 3 گرم فیبرغذایی
  • هم چنین حاوی آنتی اکسیدان های کورستین
  • ویتامین ها (B6 ،B9 ،C)
  • مقدار کمی مواد معدنی (آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، منگنز، گوگرد و غیره)
  • علاوه بر این، پیاز کاملاً فاقد چربی و کلسترول است.

خواص پیاز برای پوست و مو

پیاز به دلیل دارا بودن ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و برخی دیگر از مواد مغذی حیاتی، به عنوان بخش مهم رژیم غذایی در نظر گرفته می شود. ما در ادامه 9 دلیلی که چرا از پیاز برای مراقبت از پوست و مو استفاده می شود را ذکر کرده ایم:

1. از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می کند

پیاز منبع بزرگی از فلاونوئیدها و همچنین ویتامین های آنتی اکسیدان مانند ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است. همه این ها به محافظت از سلول های پوست ما در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید کمک می کند.

خواص پیاز برای مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید

2. با علائم پیری مبارزه می کند

به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان، کوئرستین و برخی مواد شیمیایی سرشار از گوگرد، پیاز در مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد که منجر به ایجاد علائم پیری می شود، کاملاً موثر است.

3. به عنوان یک تصفیه کننده خون عمل می کند

آنتی اکسیدان های موجود در پیاز با حذف سموم از جریان خون به سم زدایی بدن کمک می کنند. این باعث پاک سازی پوست و جلوگیری از مشکلات پوستی می شود.

4- آکنه و جای زخم را بهبود می بخشد

این گیاه ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد التهابی قوی است، به همین دلیل آن را به یک گزینه عالی برای درمان آکنه تبدیل می کند.

خواص پیاز برای درمان آکنه و جای زخم

5. پوست را تغذیه و رشد مو را تقویت می کند

یکی دیگر از خواص پیاز برای پوست و مو تغذیه پوست و تقویت رشد مو می باشد. از محتوای ویتامین (به ویژه ویتامین C) موجود در پیاز، باعث از بین رفتن لکه ها و در نتیجه درخشش پوست می شود. هم چنین ماساژ پوست و مو با آب پیاز گردش خون را بهبود می بخشد. وقتی آب پیاز روی پوست سر قرار گیرد، خون رسانی به فولیکول های مو را افزایش می دهد. بنابراین رشد مو را تقویت می کند.

6. از عفونت های پوستی جلوگیری می کند

روغن های اساسی موجود در سبزیجات دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی زیادی هستند که به مبارزه موفقیت آمیز با تعدادی از عفونت های پوستی کمک می کنند. بنابراین خواص ضد التهابی پیاز در تسکین پوست خشک و خارش دار موثر است.

بیشتر بدانید: چرا دچار خارش پوست سر می شویم؟ علت ایجاد + روش درمان

7. پیاز در درمان آلوپسی موثر است

تحقیقات علمی منتشر شده نشان می دهد که آب پیاز می تواند به درمان آلوپسی آره آتا کمک کند. آلوپسی نوعی بیماری خود ایمنی است که باعث ریزش موهای تکه ای می شود.

آب پیاز موثر در درمان آلوپسی
بیماری آلوپسی

🔔 بیشتر بدانید: مهم ترین دلایل و علت ریزش مو و چگونگی تقابل و درمان این مشکل

8. پیاز در درمان شوره سر موثر است

خواص ضد قارچی پیاز می تواند در درمان شوره سر موثر باشد.

9. آب پیاز برای بهبود موهای خشک و شکننده

پیاز سرشار از فلاونوئیدها، بیوتین، ویتامین C، منگنز و سایر مواد معدنی است که برای سلامت موها حیاتی است. آب پیاز نه تنها باعث رطوبت رسانی به موهای خشک و آسیب دیده می شود، بلکه باعث افزایش گردش خون در موها می شود.

آب پیاز موثر در بهبود موهای خشک و شکننده

چگونه پیاز را برای مراقبت از پوست و مو مصرف کنیم؟

پیاز یک ماده غذایی پر از مواد مغذی فراوان است، می توان آن را برای بهبود سلامت پوست و مو به صورت خوارکی مصرف نمود. در اینجا نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه برای داشتن پوست بهتر آورده شده است:

1- پیاز خام

پیاز خام بسیار غنی از گوگرد آلی است، که منافذ پوست را تمیز نگه می دارد و از شکستن آن جلوگیری می کند. همچنین غنی از فلاونوئیدها است که از پوست ما در برابر فشارهای محیطی محافظت می کند. شما می توانید از پیاز خام در سالاد های مورد علاقه خود به همراه سایر سبزیجات مقوی استفاده کنید.

نکته: لایه های بیرونی پیاز غلظت بالاتری از فلاونوئیدها دارند. برای به حداکثر رساندن فواید سبزیجات سعی کنید تنها پوست نازک آن را حذف کنید.

2- پیاز پخته شده

بسیاری از مردم بوی ماندگار پیاز را دوست ندارند و از این رو آن را در وعده های غذایی خود به صورت آب پز یا پخته قرار می دهند. چنین پیازهایی به عنوان منبع خوبی از فیبر و مس کار می کنند، فرآیندهای متابولیکی را تقویت می کنند و پوستی شفاف و بی عیب به ما می دهند.

نکته: پیاز را بیش از حد نپزید، زیرا تمام فواید آن از بین می رود.

عوارض جانبی پیاز

استفاده از پیاز به طور کلی برای فواید سلامتی، پوست و مو بی خطر است. با این حال، مصرف زیاد سبزیجات می تواند شما را در معرض خطر آلرژی، خونریزی، کبودی، افت قند خون، فشار خون پایین، سوزش معده، تحریک معده، تحریک پوست، افزایش حساسیت و نفس بد بو قرار دهد. بنابراین سعی کنید در مصرف هر چیزی اعتدال را رعایت کنید.

امیدوارم مطلب خواص پیاز برای مراقبت از پوست و مو برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.🙂🌹

منبع: beautyglimpse.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.