آرایش مو, مراقبت از مو

آموزش ساده رنگ کردن مو در منزل به صورت تصویری

رنگ کردن مو

رنگ کردن موهای خود می تواند بدون نیاز به رفتن به سالن باشد و خودتان می توانید موهایتان را رنگ کنید. ممکن است در ابتدا به نظر آزاردهنده باشد، اما وقتی می دانید چه کاری انجام دهید، رنگ کردن مو ساده است.

زمان مورد نیاز: 1 ساعت.

مراحل رنگ کردن مو

  1. مرحله 1

    موهای خود را 24 تا 48 ساعت قبل از رنگ کردن بشویید. انجام این کار باعث می شود روغن های طبیعی موجود در موهای شما زیاد شود که به رنگ گرفتن موهای شما کمک می کند. این رنگ به طور طبیعی با موهای شما مخلوط می شود و تمایل به ماندگاری بیشتری خواهد داشت. در صورت امکان، از شستشوی موهای خود در روز قبل از رنگ کردن، خودداری کنید زیرا روغن های مو شما از بین می رود.
    شب قبل از رنگ کردن، موهای خود را حالت ندهید. این کار باعث می شود موهای شما بعد از رنگ کردن خشک نشود.
    تصویر 1 رنگ کردن مو

  2. مرحله 2

    رنگی را انتخاب کنید که واقعاً دوست دارید. اگر بخواهید رنگ را روی سر خود امتحان کنید، می توانید ابتدا رنگ موهای خود را با رنگ موقت یا نیمه دائمی امتحان کنید. با استفاده از یکی از این نوع رنگ ها اطمینان حاصل می کنید که اگر آن رنگ را دوست ندارید، از آن استفاده نکنید.
    رنگ موقت معمولاً بعد از 1 تا 2 شامپو شستشو می شود. رنگ های نیمه دائمی پس از 20 تا 26 شامپو شسته می شوند. رنگ های دائمی ممکن است بعد از 6-8 هفته محو شود، اما نیاز به رشد مو دارد.
    تصویر 2 رنگ کردن مو

  3. مرحله 3

    خانه و خود را از قرار گرفتن در معرض لکه های رنگی بپوشانید. شما می خواهید موهای خود را رنگ کنید، نه بلوز و فرش و پیراهن مورد علاقه خود را، بنابراین هر سطحی را در اطراف خود بپوشانید و روزنامه ها را روی زمین قرار دهید. یک پیراهن قدیمی که که کهنه شده است را بپوشید.
    تصویر 3 رنگ کردن مو

  4. مرحله 4

    حوله را در اطراف شانه های خود قرار دهید. رنگ حوله خود را تیره انتخاب کنید تا از رنگ آمیزی حوله جلوگیری کنید. حوله جلوی گردن خود را با سنجاق یا گیره سفت بگیرید.
    تصویر 4 رنگ کردن مو

  5. مرحله 5

    موهای خود را خوب بشویید. اطمینان حاصل کنید که هیچ مویی در موهای شما باقی نمانده است. این مرحله استفاده از رنگ را آسان تر می کند، همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید موهای شما به طور مساوی رنگ می شود.
    تصویر 5 رنگ کردن مو

  6. مرحله 6

    قبل از رنگ کردن موها، خط مو، گوش و گردن خود را با کرم بپوشانید. می توانید از وازلین یا کرم استفاده کنید. این مرحله اختیاری است، اما استفاده از این پوشش، شستشوی هرگونه رنگی را که روی پوست شما قرار می گیرد را آسان تر می کند.
    تصویر 6 رنگ کردن مو

  7. مرحله 7

    از دستکش استفاده کنید. می توانید از دستکش های معمولی، وینیل یا لاتکس استفاده کنید. به یاد داشته باشید هنگام رنگ کردن مو استفاده از دستکش ضروری است.
    تصویر 7 رنگ کردن مو

  8. مرحله 8

    از کاسه برای مخلوط کردن رنگ استفاده کنید. دستورالعمل های ارائه شده در کادر را دنبال کنید. بیشتر کیت های جعبه شامل بطری هایی است که برای مخلوط کردن رنگ از آنها استفاده می کنید. دستورالعمل های مربوط به ترکیب مواد رنگی را در بطری ارائه شده دنبال کنید. سپس محلول را هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.
    تصویر 8 رنگ کردن مو

  9. مرحله 9

    رنگ خود را با یک اکسیدان مخلوط کنید. این فقط برای برخی از رنگ ها اعمال می شود. جعبه رنگی که وارد آن شدید، دستورالعمل هایی در مورد میزان اکسیدان خواهد داشت. اکسیدان را می توانید در داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی خریداری کنید.
    تصویر 9 رنگ کردن مو

  10. مرحله 10

    برای جدا کردن موهای خود به چهار بخش مختلف، از یک شانه استفاده کنید. از کلیپس های پلاستیکی بزرگ استفاده کنید تا بخش ها از هم جدا شوند. جدا کردن موهای شما در این بخش ها این اطمینان را به شما می بخشد که یک تکه مو را از دست نداده اید.
    تصویر 10 رنگ کردن مو

  11. مرحله 11

    بخش هایی از رنگ را روی موهای خود بمالید. از بطری یا برس استفاده کنید تا رنگ را روی موهای خود بکشید. برای موهایی که اولین بار رنگ می شود، رنگ کردن مو را حدود 1 سانتی متر از ریشه های خود، شروع کنید. رنگ را به خوبی روی موهای خود بکشید. هرچه موهای شما ضخیم تر باشد باید بخش های خود را کوچکتر کنید تا رنگ بتواند موها را کاملاً بپوشاند.
    تصویر 11 رنگ کردن مو

  12. مرحله 12

    یک زمان تعیین کنید که چه مدت نیاز دارید رنگ را در موهای خود بگذارید. دستورالعمل های موجود در جعبه رنگ را ببینید. قبل از حداقل زمان، رنگ را بشویید و رنگ را در بیشترین زمان باقی نگذارید.
    تصویر 12 رنگ کردن مو

  13. مرحله 13

    رنگ اضافی گردن و پیشانی خود را با یک حوله کاغذی یا پارچه مرطوب پاک کنید. رنگ موهای خود را مختل نکنید. در صورت تمایل می توانید یک کلاه دوش را روی موهای خود بگذارید تا رنگ از همه جا برود.
    پس از قرار دادن کلاه بر روی سر خود، می توانید سر خود را در حوله بپیچید تا گرما در سر شما نگه داشته شود. این کار سرعت فرآیند رنگ کردن را سرعت می بخشد.
    تصویر 13 رنگ کردن مو

  14. مرحله 14

    صبر کنید تا مدت زمان لازم تمام شود و سپس موهای خود را بشویید. بعد از اتمام وقت، دوش بگیرید یا از سینک ظرفشویی برای شست وشوی موهای خود استفاده کنید. برای شستشوی رنگ از موهای خود از آب گرم استفاده کنید. موهای خود را بشویید تا آب روشن شود.
    تصویر 14 رنگ کردن مو

  15. مرحله 15

    موهای خود را شامپو کنید و حالت دهید. حداقل یک ساعت قبل از شامپو کردن موهای خود، صبر کنید. تصویر 15 رنگ کردن مو

  16. مرحله 16

    موها و استایل خود را طبق معمول خشک کنید. می توانید موهای خود را خشک کنید یا بگذارید با هوا خشک شود. اگر از نتایج خود ناراضی هستید، بهتر است حداقل دو هفته صبر کنید تا دوباره موهایتان رنگ شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.