سلامت پوست, مراقبت از پوست

علت نازکی پوست صورت و روش های درمان آن

نازکی پوست صورت

در این مقاله می خواهیم با عوامل موثر در نازکی پوست صورت و راه های درمان آن آشنا شویم. همه می دانند که پوست از چه جایگاه مهمی برخوردار است. پوست اولین سد دفاعی بدن در برابر عوامل تهدید کننده بیرونی است و به همین علت است که همیشه باید به فکر بهبود و حفظ سلامت پوست بود.

پوست ما ممکن است تا به حال مشکلات مختلفی را تجربه کرده باشد که یکی از این ها می تواند نازک و حساس تر شدن پوست باشد. نازکی پوست می تواند علل مختلفی داشته باشد. اما هرچه که باشد، ما در برابر اشعه مضر خورشید و … سلامت آن را از دست خواهیم داد.

علل نازکی پوست صورت؛ روش های درمان آن

نازکی پوست صورت بر اثر اشعه UV

1. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش

قرار گرفتن در برابر اشعه UV بدون محافظت های لازم، می تواند یکی از مهم ترین دلایل نازک شدن پوست باشد.
راه درمان نازکی پوست صورت در این نوع، کاملا مشخص است.
شما باید از کرم های ضد آفتاب مناسب با نوع پوست خود استفاده و راه تخریب اشعه UV بر پوست تان را، ببندید.

2. مصرف قند

نازکی پوست صورت با مصرف زیاد قند

مصرف مواد دارای قند (به غیر از قند های طبیعی) مثل قند های مصنوعی و اضافه شده، بیشتر از حد مورد نیاز بدن، می تواند یکی از علل شایع نازکی پوست صورت باشد. مصرف بیش از اندازه قندها نه تنها پوست شما را خراب می کند، بلکه روی بخش هایی از مغز اثرات مخربی خواهد گذاشت. همچنین درصد ابتلا به بیماری قند یا دیابت را هم در شما افزایش خواهد داد.

پس همین جا، یکی از راه های درمان پوست نازک را در اختیار داریم. با کنترل میزان قند مصرفی خود می توانید قدمی برای درمان نازکی پوست صورت بردارید.

3. سیگار نکشید

نازکی پوست صورت بر اثر سیگار کشیدن
نازکی پوست صورت- سیگار کشیدن

مصرف سیگار در آقایان و بانوان با تاثیر گذاری در تولید کلاژن پوست، می تواند به مرور زمان آن ها را با پوست نازک مواجه کند.

مصرف سیگار به ریه ها، مغز، دهان و دندان و … آسیب می رساند.
پس برای در امان ماندن از این آسیب ها، سعی کنید آن را با استفاده از روش های اصولی و ماندگار، ترک کنید.

درمان نازکی پوست صورت با خوردن میوه ها و سبزیجات

4. سبزیجات و میوه (بیشتری) مصرف کنید

میوه و سبزیجات به طور غالب (چون هر نوع فواید خاص خودش را دارد) یکی از عوامل موثر در درمان نازکی پوست صورت است.

مادامی که از سبزیجات و میوه های مختلف استفاده نکنید، ویتامین های محلول در آب بدن تان را تامین نخواهید کرد. ویتامین های محلول در آب، ویتامین هایی هستند که بدن آن را از طریق سبزیجات و میوه ها دریافت می کند. این ویتامین ها در بدن جذب و مقدار اضافه آن دفع می شود.

ویتامین های محلول در آب در کنار خاصیتی که برای پوست به ویژه درمان پوست نازک دارند، می توانند در داشتن سیستم هاضمه سالم و اندامی ایده آل، کارکرد صحیح اندام های داخلی که تحت تاثیر آن هستند و … کمک کننده باشند. پس حتما سبک تغذیه خود را به حالت صحیح تغییر دهید و سبزیجات و میوه ها را پای ثابت آن بگذارید.

5. داروها

متاسفانه هنوز هم هستند کسانی که از دارو ها خودسرانه استفاده می کنند. مصرف داروهایی مثل آسپیرین، ایبوپروفن، کورتیکواستروئید و … در نازک شدن پوست شما نقش خواهند داشت.

نازکی پوست صورت بر اثر داروها

یکی از فواید آسپرین از بین بردن آکنه های پوستی است. آکنه خود در اثر فعالیت زیاد غدد چربی زیر پوست به وجود می آید و استفاده از آسپرین آن را کنترل خواهد کرد.

توجه دارید که استفاده زیادی و بدون نسخه پزشک (خودسرانه) می تواند فعالیت آن را کمتر از حد معمول و پوست را خشک و نازک کند. پس لطفا از داروهای این چنینی بدون نسخه و مشورت پزشک استفاده نکنید و یا در صورت استفاده نادرست این چنینی، هرچه زودتر آن را متوقف کنید.

6. در کنار لایه بردارها از این موارد هم استفاده کنید

لایه برداری پوست در نوبه خود، خوب است. اما اگر در مصرف آن ها زیاده روی کنید پوست تان نازک خواهد شد. پس در کنار لایه بردارها می توانید از این موارد زیر هم استفاده کنید:

درمان نازکی پوست صورت با مرطوب کننده ها و  گلاب

گلاب

گلاب با خواص موجود در خود، رطوبت مطبوعی به پوست تان می دهد. آن را روشن می کند و از نازک شدن پوست در عین لایه برداری، جلوگیری می کند.

مرطوب کننده

مرطوب کننده ها خود یکی از بهترین روش های درمان نازکی پوست صورت یا نازک شدن پوست در هر قسمت از بدن هستند.

مرطوب کننده هایی که از خواص روغن درخت چای، زیتون، بادام، گردو، عصاره بابونه و غیره استفاده می کنند، به مراتب بهتر خواهند بود.

روغن ها و عصاره های موجود در این کرم های مرطوب کننده، روند درمان را بهبود خواهند بخشید، چرا که از دل طبیعت گرفته شده اند و کمتر فرایند شیمیایی در خود دارند و با پوست سازگار تر هستند.

نازکی پوست صورت- ورزش

7. ورزش کنید

اصلا جای تعجبی نخواهد داشت، اگر ورزش نکردن یکی از دلایل نازکی پوست باشد. ورزش مداوم و مناسب با شما، می تواند با تعرقی که در بدن ایجاد می کند، سموم را از بدن دفع کند. مادامی که ورزش کنید، پوست عرق می کند. با تعرق، منافذ پوستی باز خواهند شد.

یک نکته خیلی مهمی که برای بانوان در ورزش کردن وجود دارد، استفاده نکردن از مواد آرایشی در صورت است. زیرا با ورزش کردن منافذ پوستی باز شده و مواد آرایشی به آن نفوذ می کند، در نتیجه پوست تان با مشکلات خیلی زیادی مواجه می شود.

پس ورزش کردن اصولی می تواند ضمن جلوگیری از نازکی پوست بدن یا صورت، در کنار روش های دیگر درمان که گفتیم یکی از راه های درمان آن هم باشد.

8. آب بنوشید

در مان نازکی پوست صورت با نوشیدن آب

اگر بدانید مصرف آب به میزان لازم و بسته به بدن تان، تا چه اندازه در سلامت بدن و درمان نازکی پوست تاثیر دارد، از همین الان به سراغ یخچال تان خواهید رفت.

متاسفانه نوشیدن کم آب، یکی از علل شایع بیماری ها و نازکی پوست است. برای اینکه پوستی شفاف، با طراوت، صاف و … داشته باشید؛ روزانه آب بنوشید (میانگین نوشیدن آب، 8 لیوان در روز است).

شاید و سلامت باشید.

نوشته های مرتبط

دیدگاه ها “”

  1. صدف گفت:

    عالی بود ممنون ازتوون⚘

    1. Raha Mansouri گفت:

      ☺🌺🌺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.