آرایش مو, مراقبت از مو

نحوه کوتاه کردن مو دخترانه و زنانه به طور حرفه ای در خانه!

کوتاه کردن مو دخترانه

رفتن به آرایشگاه برای کوتاه کردن مو برای یک مناسبت خاص، لازم و مناسب است اما اگر هر 6 هفته لازم باشد، دوباره به آرایشگاه مراجعه کنید، احتمالا هزینه های آن برایتان زیاد می شود. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم روش های کوتاه کردن مو دخترانه و زنانه در خانه را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در هزینه های تان صرفه جویی کنید.

ممکن است برای انجام این کار، چند بار اول کمی مضطرب باشید اما بعد از اینکه به خوبی این کار را یاد بگیرید، از خواندن این مقاله لذت خواهید برد. این مقاله دستور العمل هایی را در مورد نحوه کوتاه کردن مو های بلند و حتی چتری زدن در خانه را به شما آموزش می دهد.

بیشتر بخوانید: روش های کوتاه کردن مو های مردان

1- خرید ابزار مناسب

اولین قدم برای کوتاه کردن مو های دخترانه در خانه ، خرید ابزارهای مناسب است. شما به یک قیچی تیز برای اصلاح مو و یک شانه دندانه دار نیاز دارید.

خرید قیچی و شانه دندانه دار برای کوتاه کردن مو دخترانه
  • قیچی اصلاح مو به راحتی در فروشگاه های لوازم آرایشی وجود دارد، می توانید آن ها را بسیار ارزان و به راحتی پیدا کنید. اگر نمی خواهید قیچی اصلاح مو بخرید، قیچی پارچه بُر این کار را انجام می دهد، فقط باید مطمئن شوید که واقعا تیز باشد.
  • استفاده از قیچی کُند خوب نیست، زیرا کوتاه کردن مو ها را برای شما دشوار تر می کند و ممکن است صبرتان لبریز شود و در قدم اول کوتاه کردن مو ها با شکست مواجه شود.

2- شستن مو ها

مو های خود را با شامپو بشویید، اما خشک نکنید. کوتاه کردن مو های خیس بسیار راحت تر از مو های خشک است، بنابراین قبل از شروع کوتاه کردن مو ها ، آن ها را با شامپو بشویید و حالت دهید.

استفاده از شامپو و نرم کننده قبل از کوتاه کردن مو دخترانه
  • هنگامی که از حمام بیرون می آیید مو های خود را کاملاً شانه کنید چرا که احتمالا مو های شما پیچیده و گره خورده شده است. اگر مو های شما بعد از حمام وز می شود، از نرم کننده یا مرطوب کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش های باز کردن گره مو

  • اگر مو های شما بلند یا ضخیم است، این احتمال وجود دارد که بخش هایی از مو های شما قبل از شروع روند کوتاه کردن خشک شوند. برای مقابله با این مشکل، یک بطری اسپری را با آب و کمی نرم کننده پر کنید و روی قسمت هایی که خشک شده است اسپری کنید.

3- برش قسمت بالا

قسمت های بالای موهای خود را برش دهید. بسته به ضخامت مو های شما، می توانید مو ها را لایه لایه کوتاه کنید.

برش لایه لایه مو ها
  • از کش مو یا گیره سر برای تقسیم مو به چند قسمت استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که موهای جدا شده به حالت شل باقی نمانند چون ممکن است اشتباهی قیچی شود.
  • پس از اتمام کار با لایه زیرین مو، می توانید لایه دیگر مو را آزاد کنید.

4- برش قسمت هایی که موخوره دارند

اگر موخوره دارید (قسمت پایین مو های شما چند شاخه شده است)، می توانید انتهای مو های خود را کوتاه کنید. ابتدا باید مو های خود را معاینه و بررسی کنید و تصمیم بگیرید که چقدر از مو ها باید کوتاه شوند تا موخوره از بین برود.

کوتاه کردن موخوره های انتهای مو
  • به انتهای مو های خود نگاهی بیندازید. اگر ظاهری نامنظم دارند یا مو هایی شکسته می بینید، احتمالاً آسیب دیده اند و باید کوتاه شوند.
  • مو ها را حدود نیم سانت بالاتر از آخرین قسمتی که موخوره دارد، کوتاه کنید. این کار باعث می شود مو های شما در وضعیت خوبی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: روش های خلاص شدن از موخوره

5- اندازه گیری

قسمتی را که می خواهید برش دهید اندازه بگیرید. برای یک برش دقیق، قسمتی از مو را بین انگشتان اشاره و میانی دست غیر مسلط خود بگیرید و با دست مسلط قیچی را به دست بگیرید و برش دهید.

اندازه گیری مو ها برای برش
  • مو ها را بین انگشتان قرار دهید و به سمت پایین بکشید تا جایی که کمی بالاتر از جایی که می خواهید مو های خود را کوتاه کنید برسید. مطمئن شوید که مو ها بین انگشتان شما گره خورده یا فر خورده نیستند زیرا باید کاملاً صاف باشند.
  • مو های شما وقتی خشک می شوند کوتاه تر به نظر می رسند، بنابراین هنگام اندازه گیری میزان کوتاه کردن مو ها، دقت کنید. این نکته برای افرادی که مو های مجعد دارند، بسیار مهم است.
  • به یاد داشته باشید اگر کمتر از حد مورد نظر کوتاه کنید، دوباره می توانید این کار را انجام دهید، اما اگر بیش از اندازه کوتاه کنید، راه برگشتی نیست.

6- کوتاه کردن انتهای مو

هنگامی که آماده شروع برش هستید، قیچی را به طور موازی دقیقاً زیر انگشتان خود نگه دارید.

 کوتاه کردن انتهای مو دخترانه
  • به آرامی مو ها را کوتاه کنید، اجازه دهید مو های بریده شده روی زمین بیفتند.
  • اگر می خواهید انتهای موهای شما صاف باشد پایین مو های خود را کوتاه و کم حجم کنید؛ مو های خود را شانه زده و صاف کنید و سپس قیچی کنید. اما اگر می خواهید پر حجم به نظر بیاید، به صورت عمودی (عمود بر انگشتان دست) قیچی کنید، تا مو های شما ظاهر پرحجمی داشته باشد.

7- تطابق مو ها در دو طرف صورت

مطمئن شوید که انتهای دو طرف مو های شما با هم مطابقت دارد. پس از اتمام کوتاه کردن مو های دخترانه در خانه ، یک لایه از موهای خود، مطمئن شوید که انتهای آن با هم مطابقت دارد. با استفاده از انگشتان دست تان، قسمتی را در هر طرف صورت خود بگیرید.

بررسی تطابق مو ها در دو طرف صورت
  • انگشتان دو دست خود را با سرعت یکسان به سمت پایین بیاورید و تار های کوتاه و بلند را تشخیص دهید.
  • بعد از تشخیص، قیچی کنید و دوباره کوتاه و بلندی را بررسی کنید.

8- تکمیل کوتاهی

کوتاه کردن تمام لایه های مو به ویژه مو های بسیار ضخیم یا فر، بهتر است به متخصصان واگذار شود. با این حال، اگر به طور کامل به لایه بندی سریع مو ها نیاز دارید، از تکنیک زیر استفاده کنید.

کوتاه کردن لایه های مو دخترانه
  • تا جایی که ممکن است انتهای هر لایه مو را بین انگشتان خود بگیرید، سپس تا جایی که ممکن است مو های کمی را کوتاه کنید و قیچی را با زاویه کمی پایین نگه دارید.
  • به عبارت دیگر، مو های خود را بر اساس زاویه فک آن طرف صورت تا شانه کوتاه کنید.
  • با استفاده از نرم کننده، مو های خود را صاف و یک دست کنید، سپس لایه های هر طرف صورت خود را مطابقت دهید تا مطمئن شوید که طول آن ها یکسان است.

9- کنترل کوتاهی پس از خشک شدن مو ها

مو های خود را هنگامی که خشک هستند، دوباره چک کنید. بعد از اینکه مو های شما خشک شد، مو های خود را برای وجود هر گونه کوتاهی یا بلندی نامنظم بررسی کنید.

چک کردن کوتاهی مو ها بعد از خشک شدن
  • از آینه دستی برای بررسی مو های پشت سر خود استفاده کنید یا بهتر است از یک دوست مورد اعتماد بخواهید که آن را بررسی کند.
  • اگر نامنظم بود، یک بار دیگر قیچی خود را بردارید و با احتیاط بسیار سعی کنید آن را یک دست کرده و مو های خود را تا حد دلخواه کوتاه کنید.
    در این قسمت شما کوتاه کردن مو دخترانه و زنانه در خانه را آموخته اید.

کوتاه کردن مو های دخترانه جلوی سر

معمولا خانم ها مو های جلوی سر خود را به صورت چتری کوتاه می کنند. ما کمک می کنیم چتری های خود را در خانه کوتاه کنید.

1- ابزار مناسب

یک قیچی تیز بردارید. به هیچ عنوان از قیچی کاغذ یا ناخن استفاده نکنید. این قیچی ها برای مو های شما بسیار نامناسب هستند و برش های ناخوشایندی ایجاد می کنند.

2- تصمیم برای انتخاب مدل

کوتاه کردن مو های جلو سر در خانه

تصمیم بگیرید که می خواهید چقدر کوتاه کنید. یک برآورد محافظه کارانه از جایی که می خواهید مو های چتری شما روی صورت بیفتد، انجام دهید. به یاد داشته باشید، شما همیشه می توانید مو ها را بیشتر کوتاه کنید، اما رشد مجدد مو هایی که قصد کوتاه کردن آن ها را نداشتید، زمان زیادی می برد.

3- بقیه مو ها را جمع کنید

جدا کردن بقیه مو ها

بقیه مو های خود را عقب بکشید. مو های پشت و اطراف را به گونه ای محکم کنید که از صورت شما دور باشد و از محل برش قیچی خارج شود. در صورت لزوم، از یک شانه برای جدا کردن موهای چتری خود از بقیه مو ها استفاده کنید.

4- مو های جلو را با اسپری خیس کنید

مو های جلو سر را خیس کنید

کمی آب روی مو های خود بپاشید یا از یک بطری اسپری استفاده کنید. مو های شما به راحتی خیس می شوند و اگر در حین کار خشک شدند، دوباره آب اسپری کنید.

5- جایی را که می خواهید برش دهید اندازه بگیرید

اندازه گیری موها برای چتری زدن

قسمتی از مو را بین انگشت اشاره و انگشت وسط دست غیر مسلط خود بگیرید. انگشتان خود را به سمت پایین بکشید و درست در جایی که می خواهید برش بدهید نگه دارید.

6- مو های مورد نظر را کوتاه کنید

کوتاه کردن مو های جلو صورت برای چتری زدن دخترانه

قیچی را نزدیک انگشتان خود قرار دهید (به طوری که تقریباً موازی باشند) و به آرامی برش دهید. انگشتان شما (و موهایی که آن ها در دست گرفته اید) نباید جا به جا شوند.

7- مطمئن شوید دو طرف با هم تطابق دارند

تطابق چتری ها

اگر می خواهید طول موهای چتری شما تا انتها یکسان باشد، مطمئن شوید که با هم مطابقت دارند.

  • در هر طرف، یک رشته مو را بین انگشت شست و سبابه هر دست بگیرید. انگشتان خود را به آرامی و با سرعت یکسان به سمت پایین بکشید.
  • اگر موهای یک دست شما قبل از دست دیگر تمام می شود، باید کمی کوتاه کنید تا کناره ها مطابقت داشته باشند.
  • این کار را تکرار کنید تا مو های شما یکنواخت شوند.

8- چتری های کنار را برش دهید

برش چتری های کنار

اگر می خواهید موهای چتری خود را به طرفی کج کنید، آن ها را در مسیری که می خواهید، جهت دهید.

  • سر خود را کمی به جلو بچرخانید، به طوری که موهای چتری شما از صورت شما دور شود. قیچی خود را در مسیری قرار دهید که می خواهید موهای چتری شما قرار گیرد.
  • از قسمت نزدیک شروع کنید، قیچی را در جایی که می خواهید کوتاه ترین قسمت موی چتری باشد، قرار دهید. همچنین لازم است قیچی خود را کمی به سمت پایین متمایل کنید.
  • برش های کوتاه و کوچکی را در قسمت چتری ایجاد کنید. پیتاژ یا خرد کردن به مو های شما حجم می دهد اما این کار را بیش از حد انجام ندهید. برش بخش هایی با عرض 0.5 اینچ (12 میلی متر) را هدف قرار دهید.
  • وقتی موهای چتری شما خشک شد، آن ها را لمس کنید. کمی موها را بچرخانید و ببینید آیا از محل قرار گرفتن آن ها راضی هستید یا خیر.
    حالا بعد از خواندن این مقاله نه تنها کوتاه کردن مو دخترانه در خانه را آموخته اید، بلکه چتری زدن مو را نیز یاد گرفته اید.

منبع: wikihow.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.