سلامت پوست, مراقبت از پوست

15 مزیت زیبایی یخ درمانی برای پوست

یخ درمانی

تابستان می تواند برای پوست بسیار بد باشد. خصوصا زمانی که می بینید جلوه پوست تان در اثر عرق ریختن از بین می رود و هیچ راهکار زیبایی ای هم تاثیر گذار نیست. اما باید بگویم یک راه حل عالی برای رفع این شکل دقیقا در داخل فریزرتان قرار دارد😉. چه بخواهید که یک جوش را بر طرف کنید و یا اینکه سعی کنید تا آرایش تان برای مدت زمان بیشتری در روزهای داغ تابستان بر روی صورت تان بماند، یخ درمانی یکی از راه حل های این مشکلات است. مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، یک تکه یخ می تواند تاثیر معجزه آسایی بر روی پوست تان داشته باشد.

آیا مالیدن یخ بر روی صورت خوب است؟

مالیدن یخ بر روی صورت آن هم بعد از یک روز گرم حس خوب و تازگی به انسان می دهد. اگر استرس های هر روزه بر روی پوست تان تاثیر می گذارند، یخ درمانی شیوه ای عالی است. باعث می شود تا جریان خون در پوست صورت تان بیشتر شود.

اگر تا به حال در مورد یخ درمانی صورت نشنیده اید، بگذارید بهتان بگوییم که این یکی از شیوه های مراقبت از پوست متداول در کره است. این امر باعث شده تا بیشتر مردمی که به زیبایی شان اهمیت می دهند در سراسر جهان از این شیوه برای جلوه بیشتر و نرم شدن پوست شان استفاده کنند.

می دانم که برای استفاده از این شیوه کاملا مشتاق شده اید! این مد جذاب دارای مزایای بسیاری است، اما چگونه؟

یخ درمانی برای پوست

مزایای یخ درمانی صورت

یک مکعب یخ تازه فریزری می تواند نجات دهنده تمام سلول های پوستی شما باشد . برای مثال:

1. درخشان شدن پوست

همه ما دوست داریم پوستی براق و درخشان داشته باشیم و ماساژ با یخ می تواند این امکان را به شما بدهد. یخ درمانی باعث افزایش جریان خون در پوست می شود و آن را براق تر می کند. گذاشتن یخ بر صورت باعث انقباض عروق خونی می شود که در ابتدا سرعت جریان خون را کاهش می دهد. برای برقراری تعادل، بدن سرعت جریان خون را به صورت شما بیشتر می کند که این امر باعث درخشان شدن صورت شما می شود.

2. جذب محصولات مراقبت از پوست را بیشتر می کند

این یکی از روش های ضد پیری است که برای اطمینان حاصل کردن از جذب بهتر، محصولات بر روی پوست استفاده می شود. یخ باعث تنگی مویرگ های صورت می شود و یک خاصیت کششی موثر در پوست ایجاد می کند که باعث جذب بهتر محصولات می شود.

3. حذف حلقه های سیاه زیر چشم

استفاده مداوم از یخ بر روی صورت به کمتر شدن حلقه های تاریک زیر پوست کمک می کند. کاری که نیاز است انجام دهید این است که مقداری گلاب را بجوشانید و با آب خیار مخلوط کنید. این مخلوط را فریز کنید و سپس در نواحی چشم خود بمالید. البته توقع نداشته باشید که یک شبه نتیجه آن را ببینید. با کمی صبر و حوصله و استفاده مداوم نتیجه این کار در طی چند روز آینده قابل مشاهده خواهد بود.

4. باعث کاهش التهاب آکنه ها می شود

اگر از دست آکنه های وحشتناک پوست خود خسته شده اید، بگذارید تا قطعه های یخ تاثیر معجزه آسای خودشان را نشان دهند. زمانی که از یخ درمانی برای پوست خود استفاده می کنید، می تواند به کاهش تولید چربی در پوست کمک کند. همچنین به ورم های ایجاد شده در اثر آکنه و جوش کمک می کند.

5. رفع پف چشم

تجمع بیش از حد مایعات در زیر چشم را می توان با استفاده از یخ درمان کرد. با یک حرکت چرخشی یخ را از قسمت داخلی چشم به سمت ابرو بکشید. این کار باعث کاهش ورم می شود.

یخ درمانی برای پف زیر چشم

6. جمع کردن و بستن منافذ پوستی

پوست صورت دارای منافذی است که به صورت طبیعی چربی و عرق از آن ها خارج می شود، بنابراین تمیز کردن این منافذ بسیار مهم است. هرچند، اگر کثیفی وارد این منافذ شود، باعث ایجاد جوش و آکنه می شود. مالیدن یخ بعد از شستشوی صورت، به جمع شدن منافذ کمک می کند. این کار باعث می شود تا منافذ از کثیفی ها دور بماند.

7. زیرسازی آرایشی تان بهتر انجام می شود

یخ درمانی یکی از روش هایی است که هیچ وقت از بین نمی رود. قبل از اینکه از مواد آرایشی استفاده کنید، بر روی صورت خود یخ بمالید. این کار باعث می شود تا آرایش شما بهتر جلوه کند.

8. ظهور چین و چروک ها را کمتر می کند

در حالی که نمی توانید مانع بالاتر رفتن سن تان شوید، اما می توانید علائم آن را کنترل کنید. گذاشتن یخ بر روی صورت به کنترل چین و چروک و علائم پیری کمک می کند. نه تنها به کاهش خطوط موجود کمک می کند، بلکه مانع ایجاد خط های جدید می شود.

9. نرم تر شدن لب ها

لب های تان پوسته پوسته شده است؟ بر روی آن ها یخ بگذارید. این کار به کاهش التهاب کمک می کند. همچنین فراموش نکنید، مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست و لب های تان هیدراته بمانند.

10. درمانی آسان برای تاول های سوختگی

حتما می دانید که تاول های ایجاد شده در اثر سوختگی چقدر دردناک هستند. یخ درمانی راهی طبیعی برای درمان این تاول ها است. یخ را درون یک حوله یا دستمال بپیچید و بر روی محل مورد نظر بگذارید. این کار باعث از بین رفتن التهاب و درمان تاول ها می شود.

11. تسکین آفتاب سوختگی

همچنین یک درمان جادویی برای آفتاب سوختگی است. بعد از گذاشتن یخ بر روی محل آفتاب سوختگی، می توانید کاهش التهاب و قرمزی را ببینید. هرچند، آفتاب سوختگی به مرور زمان از بین می رود.

یخ درمانی برای آفتاب سوختگی

12. ظاهری بدون چربی می دهد

اگرچه وجود چربی پوست ضروری است اما مقدار زیاد چربی نیز اذیت کننده است. پوست چرب اغلب مستعد بسیاری از بیماری هاست. گذاشتن یخ بر روی صورت به کاهش چربی زیاد پوست کمک می کند. زیرا این کار باعث کوچک شدن منافذ پوست می شود در نتیجه چربی کمتری نیز ترشح می شود.

13. باعث کاهش التهاب ناشی از اصلاح صورت می شود

اکثر ما صورت و ابروهای خود را اصلاح می کنیم و درد آن غیر قابل اجتناب است. نیازی نیست بیشتر از این درد بکشید. بر روی صورت خود یخ بمالید تا هم باعث بی حس شدن پوست شود و هم التهاب را کم کند.

14. لایه برداری پوست

زمانی که صحبت از لایه برداری می شود، راه های طبیعی زیادی در مقابل با روش های تجاری وجود دارد. بر روی صورت خود شیر یخ زده بمالید. شیر حاوی اسید لاکتیک است که به پاک شدن سلول های مرده کمک می کند و همچنین به درخشان شدن پوست نیز کمک می کند.

15. آرایشی طبیعی

وقت ندارید تا آرایش کنید؟ دیرتان شده است؟ تنها 2 دقیقه زمان بگذارید و یخ بر روی صورت خود بمالید. یخ درمانی صورت باعث جوانسازی پوست، لایه برداری و درخشان شدن پوست می شود.

بیایید کمی این بازی را پیچیده تر کنیم. درست است که یخ تنها هم می تواند تاثیر زیادی بر روی پوست داشته باشد اما ترکیب کردن مواد گیاهی با یکدیگر بیشتر می تواند تاثیر گذار باشد. در ادامه می توانید نحوه تهیه چند نمونه قالب یخ گیاهی را ببینید:

1. چای سبز برای چشم های خسته و پف کرده

یخ درمانی با چای سبز

مواد مورد نیاز:

  • 2 تا 3 چای کیسه ای سبز
  • آب
  • قالب یخ

روش

  1. چای های کیسه ای را درون آب داغ بگذارید.
  2. بگذارید تا کاملا عصاره آن گرفته شود.
  3. سپس درون قالب یخ ریخته و درون فریزر بگذارید.
  4. هر روز یکی از قالب های یخ را بر روی چشم های پف کرده خود بگذارید
  5. بگذارید که آب آن خشک شود و از شستن چشم ها بعد از اعمال یخ خودداری کنید.

چگونه کمک می کند؟

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و به کاهش ورم و تیرگی های زیر چشم کمک می کند.

2. قالب یخ آلوئه ورا برای نرم شدن پوست بعد از بودن زیر نور خورشید

یخ درمانی با آلوئه ورا

مواد مورد نیاز:

  • عصاره آلوئه ورا

روش

  1. عصاره آلوئه ورا را درون قالب یخ بریزید.
  2. بگذارید یخ بزند.
  3. بعد از بودن در زیر نور آفتاب این عصاره یخ زده را بر روی صورت بمالید
  4. بگذارید خشک شود و صورت خود را نشویید

چگونه کمک می کند؟

آلوئه ورا باعث کاهش التهابات و نرم شدن پوست می شود. این قالب یخ تاثیر بسیار زیادی بر آفتاب سوختگی دارد. بلافاصله تاثیر آن را حس خواهید کرد.

3. قطعه های یخ با خیار

یخ درمانی با خیار و لیمو

مواد مورد نیاز:

  • خیار
  • آب یک لیموی تازه

روش:

  1. خیار را با آب لیمو در میکسر مخلوط کنید.
  2. در قالب بریزید و بگذارید یخ بزند.
  3. زمانی که به خانه آمدید آن را به صورت تان بزنید.
  4. از خشک کردن و شستن صورت خودداری کنید.

چگونه کمک می کند؟

مخلوط خیار و لیمو و یخ باعث آرام شدن پوست خسته می شود. خیار خاصیت نرم کنندگی دارد، در حالی که لیمو آن را در خشان تر می کند.

4. قالب های یخ دارچینی برای آکنه

یخ درمانی با دارچین

مواد مورد نیاز:

  • آب به مقدار لازم
  • 1 قاشق چایی خوری پودر دارچین یا 4 تا 5 قطره روغن دارچین
  • 3 تا 4 قطره روغن گل سرخ

روش:

  1. روغن ها را با آب مخلوط کنید.
  2. درون قالب بریزید و بگذارید یخ بزند.
  3. بر روی نواحی آکنه دار یا تمام صورت بزنید.
  4. بگذارید تا خشک شود و از شستن بپرهیزید.
  5. این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

چگونه کمک می کند؟

دارچین دارای مواد ضد باکتری است در حالی گل سرخ دارای ویتامین C است. یخ باعث کوچکتر شدن منافذ می شود بنابراین از ترشح چربی اضافه جلوگیری می کند.

5. قالب های یخ ضد باکتری گلبرگ گل رز

یخ درمانی با گلبرگ گل رز

مواد مورد نیاز:

1 فنجان گلبرگ گل رز خشک شده
4 تا 5 قطره روغن گل سخ
آب

روش:

  1. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و درون قالب یخ بریزید.
  2. بعد از یخ زدن بر روی تمام صورت و گردن بزنید.
  3. بگذارید به صورت طبیعی خشک شود و از شستن خودداری کنید.

چگونه کمک می کند؟

روغن گل سرخ، تاثیر ضدباکتری و ضد پیری بر روی پوست دارد. گلبرگ های گل رز همچنین دارای مواد آنتی باکتریال هستند و به آرام شدن پوست کمک می کنند.

با وجود دانستن مزایای یخ درمانی اما هنوز هم نیاز است تا مواردی را جهت اطمینان بدانید:

  • زیاده روی در هیچ کاری خوب نیست. از مالیدن متعدد یخ در یک روز خودداری کنید و هیچوقت به طور مستقیم آن را بر روی پوست قرار ندهید.
  • قبل از شروع یخ درمانی، از تمیز و بدون آرایش بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید.
  • بیشتر از یک دقیقه بر روی یک محل یخ را اعمال نکنید.
  • در هنگام مالیدن یخ در اطراف چشم دقت کنید، خصوصا اگر قالب یخ حاوی مواد دیگری باشد. مراقب باشید تا وارد چشم تان نشوند.
  • همیشه به صورت چرخشی یخ را بر روی صورت خود بمالید.
  • به یاد داشته باشید، جلسات یخ درمانی نباید بیشتر از 10-15 دقیقه طول بکشد. برای گرفتن نتیجه بهتر این کار را در صبح یا عصر انجام دهید.

یخ درمانی یکی از راه های جوانسازی ارزان و در دسترس پوست است. هرچند که برای گرفتن نتیجه دلخواه باید به طور مکرر آن را انجام دهید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.