سلامت پوست, مراقبت از پوست

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش های صورت

روغن درخت چای جوش

روغن درخت چای از برگ های درخت استرالیایی به همین نام ساخته می شود. بومیان استرالیا قرن ها است که از آن به عنوان یک داروی سنتی استفاده می کنند.
امروزه مردم از روغن درخت چای به روش های مختلفی از جمله حفظ سلامت پوست استفاده می کنند اما آیا برای درمان آکنه و جوش نیز موثر می باشد؟

بیایید نگاهی دقیق بیندازیم که چگونه روغن درخت چای می تواند به از بین بردن آکنه و درمان آن کمک کند، بهترین راه برای استفاده از آن و اقدامات احتیاطی ایمنی را باید در نظر داشت.

تحقیقات درباره روغن درخت چای و درمان آکنه و جوش چه می گوید؟

روغن درخت چای و درمان آکنه و جوش

از 35 مطالعه در مورد استفاده از درمان های مکمل آکنه نتیجه گیری شد که شواهدی در مورد استفاده از روغن درخت چای برای آکنه وجود دارد. اما محققان متذکر می شوند که این شواهد از بهترین کیفیت برخوردار نیستند.

  • یک مطالعه در سال 2006 نشان داد که روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که این ویژگی ممکن است به درمان ضایعات التهابی آکنه، مانند جوش ها کمک کند.
  • مطالعه سال 2016 در استفاده از ترکیبی از روغن درخت چای و رسوراترول به محافظت از پوست از آسیب نور خورشید بود. محققان دریافتند که اکثر شرکت کنندگان چربی و باکتری کمتری روی پوست خود دارند و همچنین منافذ پوستی کمتری دارند. این می تواند به طور بالقوه آکنه را بهبود بخشد.
  • در یک مطالعه در سال 2017 شرکت کنندگان 2 بار در روز و به مدت 12 هفته از روغن درخت چای استفاده کردند. در پایان مطالعه، محققان نتیجه گرفتند که روغن درخت چای توانایی “بهبود قابل توجه” آکنه خفیف تا متوسط ​​و بدون عوارض جانبی جدی را دارد. اما این مطالعه فقط 14 شرکت کننده داشت و به سایر استانداردهای کیفیت تحقیق پایبند نبود.
  • مطالعه ای در سال 2018 نشان داد که ترکیب آلوئه ورا، بره موم و روغن درخت چای می تواند باعث بهبود آکنه شود.

به طور کلی، این تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است به بهبود و درمان جوش کمک کند، اما برای همه موثر نیست.

نحوه استفاده از روغن درخت چای روی صورت برای درمان جوش

نحوه استفاده از روغن درخت چای روی صورت برای درمان جوش
  1. روغن درخت چای خالص خریداری کنید.
  2. صورت خود را بشوید یا با یک پاک کننده ملایم مناسب پوست مستعد آکنه تمیز نمایید. زیرا وقتی پوست تمیز است، روغن درخت چای راحت تر می تواند جوش و آکنه را درمان کند.
  3. قبل از استفاده از روغن درخت چای رقیق به صورت خود، یک تست پچ کوچک در قسمت داخلی آرنج خود انجام دهید. علائم حساسیت پوستی آن یا واکنش آلرژیک شامل خارش، قرمزی، تورم و سوزش است.
  4. برای استفاده از روغن درخت چای روی پوست آن را رقیق کنید. برای این کار کافی است چند قطره روغن درخت چای را در 2 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا، آب یا یک روغن خنثی مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید.
  5. همچنین می توانید روغن درخت چای را با عسل خام و ارگانیک مخلوط کنید. عسل حاوی خواص ضد باکتری است و باعث بهبودی پوست می شود. روغن درخت چای همراه با عسل می تواند ماسک یا خمیر خوبی ایجاد کند.
  6. یک تکه پنبه یا یک گوش پاک کن را به محلول آغشته کرده و به آرامی به جوش های خود بمالید.
  7. چند ساعت یا یک شب روغن درخت چای را روی آکنه بگذارید. این کار باعث می شود محلول به آکنه حمله کرده و کار خود را انجام دهد. قرمزی و تورم باید کاهش یابد و منافذ پاک می شوند.
  8. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید.
  9. این روش درمانی را روزانه تکرار کنید. استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن باکتری ها و پاکسازی منافذ پوست در صورتی که به طور منظم انجام شود بسیار موثر خواهد بود.

این روش درمانی باید به کاهش جوش های فعال و هرگونه قرمزی که به دلیل ادامه عفونت در زیر سطح پوست باقی مانده کمک کند.

چند وقت یک بار باید از آن استفاده کنید؟

هنگامی که تست پچ را انجام دادید و دانستید که استفاده از روغن درخت چای رقیق شده بر روی پوست شما بی خطر است، می توانید روزی 2 بار این روغن را به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از پوست در صبح و عصر به منطقه آسیب دیده بمالید.

استفاده از روغن درخت چای در ماسک های خانگی

برای از بین بردن باکتری ها و خشک شدن جوش ها می توان چند قطره روغن درخت چای به ماسک های صورت خانگی اضافه کرد. با استفاده از مواد طبیعی ماسک صورت درست کنید.

روغن درخت چای و خاک رس سبز

3-4 قطره روغن درخت چای را با 2 قاشق غذاخوری (6/29 میلی لیتر) پودر خاک رس سبز مخلوط کنید که در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی سالم یافت می شود.

آنقدر هم بزنید تا خاک رس شما به خمیری قابل پخش تبدیل شود. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت بمالید و بگذارید حداقل 20 دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید.

روغن درخت چای و روغن جوجوبا

3 قطره روغن درخت چای، 1 قاشق چایخوری روغن جوجوبا و نیمی از گوجه فرنگی کاملا ریز خرد شده را با هم مخلوط کنید. این ماسک صورت را مستقیماً روی پوست تمیز بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید و خشک کنید.

روغن جوجوبا

ماست و روغن درخت چای

5 قطره روغن درخت چای را به 1/4 فنجان ماست ساده اضافه کنید و به عنوان ماسک استفاده کنید. بگذارید به مدت 15-20 دقیقه روی صورت بماند و بعد با آب گرم بشویید.

نکات ایمنی که باید بدانید!

روغن درخت چای به طور کلی برای پوست بی خطر است. خوردن آن ایمن نیست و می تواند علائم جدی از جمله گیجی و آتاکسی (از دست دادن هماهنگی عضلات) ایجاد کند. همچنین مراقب باشید روغن درخت چای در چشم شما وارد نشود، زیرا باعث قرمزی و تحریک می شود.

اگر روغن درخت چای به درستی رقیق شود، بیشتر افراد می توانند از آن روی پوست خود استفاده کنند بدون هیچ مشکل جدی. با این حال، برای برخی از افراد ممکن است در ناحیه ای که از روغن استفاده شده واکنش پوستی آلرژیک یا تحریک پوستی ایجاد شود.

به همین دلیل مهم است که قبل از استفاده از روغن درخت چای رقیق روی صورت خود، یک تست پچ را در یک منطقه کوچک از پوست خود انجام دهید. در صورت مشاهده علائم زیر استفاده از روغن را سریعاً متوقف کنید:

  • خارش
  • سرخی
  • ورم
  • تحریک

روغن درخت چای را در کجا می توان پیدا کرد؟

روغن درخت چای به طور گسترده ای در دسترس است و یافتن آن آسان است. همچنین می توانید آن را در بیشتر داروخانه ها پیدا کنید.
اگر به دنبال خرید روغن درخت چای برای استفاده روی پوست خود هستید، خالص ترین روغن موجود را بخرید. مطمئن شوید که روی آن برچسب زده شده 100٪ روغن درخت چای خالص است

چند روش دیگر برای استفاده از روغن درخت چای چیست؟

علاوه بر فواید روغن درخت چای در درمان آکنه ، روغن درخت چای همچنین می تواند به درمان موارد زیر کمک کند:

سخن آخر

تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است برای جوش های پوستی خفیف تا متوسط ​​مفید باشد. این به لطف خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی آن است.
اگرچه ممکن است به اندازه پراکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه موثر نباشد. اگر به این مواد حساسیت دارید، روغن درخت چای بدون نسخه (OTC) می تواند موثر باشد.

اگر با محصولات OTC بهبودی در آکنه خود مشاهده نمی کنید، ممکن است به داروهای تجویز شده نیاز داشته باشید. یک متخصص پوست می تواند به شما در یافتن بهترین روش درمانی کمک کند. گزینه های درمانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رتینوئیدها
  • آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی
  • ضد آندروژن درمانی
  • قرص های جلوگیری از بارداری

امیدوارم مقاله استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش های صورت برایتان مفید باشد موفق و پیروز باشید.

منبع: healthlinewikihow

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.