سلامت پوست, سلامت مو, مراقبت از پوست, مراقبت از مو

خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو که خوب است بدانید!

روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا یک مایع شفاف به رنگ زرد روشن است که از آجیل فشرده ماکادامیا به دست می آید. ماکادمیا یک روغن سالم است که مردم برای آشپزی از آن استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو را به شما بگوییم.

آجیل ماکادامیا روی درختان ماکادامیا که بومی استرالیا هستند رشد می کند. مانند روغن زیتون، روغن ماکادمیا در دمای اتاق مایع است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

خواص روغن ماکادمیا برای پوست

خواص روغن ماکادمیا برای پوست

کمک به بهبود اسکارها و علائم ترک خوردگی پوست

روغن ماکادمیا پوست را تغذیه می کند و به عنوان مرطوب کننده عالی است. حاوی اسید اولئیک، لینولئیک و پالمیتولئیک بالا و در جلوگیری از ترک خوردگی و کاهش اسکار مفید است.

کمک به کاهش خارش و اگزما

روغن ماکادمیا حاوی فیتوسترول است که باعث کاهش التهاب می شود. روغن ماکادامیا در کنار اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می تواند به پوست های حساس کمک کند. همچنین شناخته شده است که باعث کاهش تشکیل بثورات شده، خارش را کاهش می دهد و به کاهش اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

پیشگیری از چین و چروک زودرس

اسید پالمیتولئیک و اسکوالن موجود در روغن دانه ماکادامیا با افزایش بازسازی کراتینوسیت های پوستی، از ایجاد زودرس چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین لینولئیک اسید موجود در آن، پوست را هیدراته و نرم نگه می دارد.

به عنوان مرطوب کننده

ویتامین E موجود در روغن ماکادامیا دارای خواص زیادی است که ممکن است برای پوست افراد مفید باشد. به عنوان مثال، به راحتی جذب می شود و به همین دلیل مرطوب کننده خوبی برای پوست های بسیار خشک است.

با این حال، توجه داشته باشید که استفاده از روغن ماکادمیا به طور مستقیم روی پوست ممکن است منافذ را مسدود کرده و منجر به بروز آکنه شود.

روش استفاده از آن به عنوان ماسک مرطوب کننده برای پوست های خشک:

  • 20 گرم روغن ماکادمیا
  • 20 گرم ماست طبیعی غنی از مواد مغذی
  • 5 قطره اسانس پرتقال شیرین

روش استفاده:

  1. در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی، ماست طبیعی را بریزید و سپس روغن ماکادامیا و اسانس پرتقال شیرین را اضافه کنید.
  2. آن ها را حدود یک دقیقه مخلوط کنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. مخلوط را به طور یکنواخت روی کل صورت به جز ناحیه اطراف چشم پخش کنید.
  3. بگذارید ماسک 25 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.
  4. این درمان را می توان هفته ای یکبار انجام داد.

روغن ماکادامیا جزو بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است، اما آیا شخص می تواند روغن خالص را مستقیماً روی پوست بمالد؟

مهم است که ابتدا روغن را روی ناحیه کوچکی از پوست تست کنید. اگرچه روغن ماکادمیا به طور کلی بی خطر است، اما برخی از افراد ممکن است پس از استفاده مستقیم از آن روی پوست دچار بثورات پوستی شوند.
افراد مبتلا به حساسیت به آجیل درختی باید از استفاده از روغن ماکادمیا خودداری کنند.

خواص روغن ماکادمیا برای مو

تا اینجا که خواص روغن ماکادمیا برای پوست را فهمیدید، می خواهیم خواص روغن ماکادمیا برای مو را به شما بگوییم.

1. روغن ماکادمیا موثر در تقویت مو

روغن ماکادمیا نسبت به برخی روغن های دیگر مانند روغن معدنی، در موها موثرتر نفوذ می کند. روغن معدنی می تواند روی پوست سر شما جمع شود و با گذشت زمان، می تواند موهای شما را سنگین کرده و کدرتر به نظر برسد.

اما مشخص شده است که روغن های گیاهی و میوه ای (به عنوان مثال، روغن نارگیل) به طور مو ثرتری به فولیکول های مو نفوذ می کنند. روغن Macadamia دارای این ویژگی است.

وقتی روغن ماکادمیا به ساقه مو برخورد می کند و آن را با اسیدهای چرب آغشته می کند، ممکن است فولیکول های مو قوی تر و سالم تر باقی بمانند. روغن ماکادامیا همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها است که به موها کمک می کند تا در معرض عوامل محیطی مانند آلاینده های هوا قرار بگیرند.

2. روغن ماکادمیا می تواند موها را صاف کند

خاصیت نرم کنندگی روغن ماکادامیا می تواند به صاف شدن موها کمک کرده و ظاهری درخشان به آنها بدهد. به طور کلی، موهایی که روزانه به روغن ماکادمیا آغشته شوند، ممکن است درخشندگی خود را حفظ کرده و به مرور زمان براق تر شوند.

3. روغن ماکادمیا موثر در کنترل موهای فر

روغن ماکادامیا مخصوص موهای فرفری است. موهای مجعد به ویژه در برابر آسیب های محیط آسیب پذیر هستند. حالت دادن به موهای مجعدی که خشک شده و آسیب دیده اند بسیار سخت است و به راحتی می شکنند.

اما روغن ماکادمیا رطوبت را به ساقه مو ها باز می گرداند و پروتئین طبیعی را به مو اضافه می کند. موهای فرفری که به درستی مرطوب می شوند، راحت تر باز شده و حالت می گیرند.

اگر نگران موهای فر خود هستید، می توانید مقاله روش های مراقبت از مو های فرفری را مطالعه نمایید.

استفاده از روغن ماکادمیا برای مو

شما می توانید روغن ماکادمیا را با چندین روش روی موهای خود استفاده کنید.

خواص روغن ماکادمیا برای مو

ماسک تقویت کننده مو های چرب

این دستور العمل به لطف مواد فعال موجود در روغن ماکادامیا و میوه آووکادو به تقویت موهای شما کمک می کند.

  1. نصف میوه آووکادو را برداشته و با میکسر مخلوط کنید.
  2. روغن ماکادمیا را اضافه کرده و با قاشق چوبی مخلوط کنید.
  3. ماسک را به طور مساوی روی مو پخش کنید و بگذارید نیم ساعت بماند.
  4. سپس با استفاده از شامپو ملایم، موهایتان را شستشو دهید.
  5. می توانید این ماسک تقویت کننده را سه بار در ماه تکرار کنید.

آیا روغن ماکادمیا برای مو موثر است؟

روغن آجیل ماکادامیا باید موها را در یک نوبت درخشان تر و قوی تر نشان دهد. در صورت استفاده مداوم، قوام موهای شما تغییر کرده و سالم تر و مراقبت از آنها آسان تر می شود.

برای موهای فرفری و انواع موهای طبیعی، روغن ماکادمیا ممکن است بسیار ارزشمند در زمینه مبارزه با موخوره باشد. اما شواهد بالینی محکمی برای درک مکانیزمی که باعث عملکرد روغن ماکادامیا شود نداریم.

آیا روغن ماکادمیا عوارض دارد؟

به طور کلی روغن ماکادمیا یک ماده بی خطر است که تقریباً همه می توانند از آن استفاده کنند. اگر به آجیل درختی حساسیت دارید، ممکن است نسبت به روغن ماکادامیا واکنش آلرژیک داشته باشید.
با این حال، پروتئین هایی که باعث واکنش در این روغن می شوند کمتر هستند. بنابراین این احتمال وجود دارد که شما به آن واکنش نشان ندهید.

اگر سابقه حساسیت دارید یا نگران واکنش آلرژیک به روغن ماکادمیا هستید، قبل از استفاده کامل از روغن، یک تست پچ روی پوست خود انجام دهید. مقدار کمی از آن را در نقطه ای به اندازه سکه در قسمت داخلی بازو خود قرار دهید. در صورت عدم واکنش در 24 ساعت، استفاده از آن بی خطر است.
در صورت بروز علائم آلرژی، مصرف را قطع کنید.

روغن ماکادمیا در مقایسه با روغن های دیگر

روغن ماکادامیا حاوی غلظت بالایی از اسید پالمیتولئیک است. این باعث می شود که این روغن در مقایسه با سایر روغن های آجیل درختی و گیاهی که بسیاری از آنها دارای اسید لینولئیک غنی تر هستند، بی نظیر باشد.

خرید و استفاده از روغن ماکادمیا بسیار گران تر از روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن آرگان مراکشی است. در حالی که نتایج مشابهی را نشان می دهد، اما تحقیقات کمتری در رابطه با تاثیر روغن ماکادمیا بر قدرت و سلامت مو وجود دارد.

در مقایسه با سایر روغن های درمانی رایج برای مو، روغن ماکادامیا یکی از روغن های گیاهی است که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال، به نظر می رسد که روغن ماکادامیا یکی از موثرترین درمان ها، برای انواع موهای فرفری یا طبیعی است.

سخن آخر

شواهدی که درباره روغن ماکادمیا و نحوه عملکرد آن وجود دارد زیاد نیست. ما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم تا بفهمیم روغن ماکادمیا چگونه عمل می کند و برای چه افرادی مفید است.

اگر می خواهید روغن ماکادمیا موضعی را امتحان کنید، احتمال بروز واکنش آلرژیک بسیار کم است.
اما در صورت بروز کهیر، تب، برآمدگی های پوستی یا مسدود شدن منافذ پس از درمان، استفاده از هرگونه محصول را قطع کنید.

امیدوارم مقاله خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.

منبع: healthlinekadeebotanicalscookist

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.