آرایش مو, مراقبت از مو

اکستنشن مو چگونه انجام می شود و چه مزایا و معایبی دارد؟

اکستنشن مو

آیا از کم پشتی موهای خود رنج می برید؟ آیا موهای خود را کوتاه کرده اید و اکنون پشیمان هستید؟ هر کاری چاره ای دارد. هم روش طبیعی و هم روش سریع تر ولی مصنوعی. در روش طبیعی شما باید از گیاهان دارویی برای رشد بیشتر موهای خود استفاده کنید. در روش مصنوعی ما می توانیم اکستنشن مو را به شما پیشنهاد کنیم. با ما همراه باشید.

در ادامه خواهید خواند:

اکستنشن مو چیست؟

خیلی از افراد هستند که موهای پرپشت ولی نازکی دارند که هنگام شانه کردن خیلی زود موهای آن ها می شکند که دوست دارند موهای آن ها به همان پر پشتی بماند. برای این افراد هم اکستنشن می تواند جایگزین مناسبی باشد.

در کل، به پر کردن مو، بلند کردن مو و اضافه کردن مش و های لایت در بین موی سر با استفاده از موی طبیعی و یا مصنوعی، اکستنشن مو می گویند.

برای اکستنشن مو، متخصصین این کار چند لایه از موهای از قبل آماده شده را برای شما می آورند تا در لا به لای موهای شما اضافه کنند. این کار می تواند در دو نوع انجام شود. هم می تواند توسط موهای طبیعی انجام شود (که هزینه آن نسبت به موی مصنوعی بیشتر است) و هم موهای مصنوعی (که در اصطلاح به آن ها گیس هم می گویند) .

اکستنشن مو چگونه انجام می شود؟

اکستنشن نوع سرد

اکستنشن نوع سرد شامل دوخت مو، اکستنشن بافت، اکستنشن ریسه ای و اکستنشن با رینگ می باشد. تمامی این نوع اکستنش ها را باید به کمک ابزار به مو متصل کرد. در اکستنشن مو نوع سرد توسط دستگاه انجام نمی شود.

در این نوع اکستنشن توسط کراتین، موهای از قبل آماده شده را به پوست سر می چسبانند. در روش دیگر از اکستنشن سرد به کمک حلقه های فلزی، موی اضافی را به ریشه موی فرد متصل می کنند.

برای این روش بهتر است موها ضخیم باشد. اکستنشن دوخت، ریسه ای، کلیپسی، دم اسبی و رینگ هم از نوع اکستنشن مو نوع سرد است.

اکستنشن دوخت: در این نوع شما توجه به نیازتان می توانید با روش هایی مانند: بافتن، دوخت و یا ریز حلقه ها برای اتصال آن استفاده کنید. اکستنشن دوختنی به صورت دسته ای موی پرده ای شکل با انتهای دوخته شده است.

اکستنشن کلیپسی: شما با خرید یک دسته 16 گیره ای می توانید تمام سر خود را با اکستنشن پوشش دهید.
 گیره ها را از زیر به ریشه مو وصل می کنید و بعد از استفاده آن را از مو جدا می کنید.

اکستنشن مو کلیپسی
اکستنشن مو کلیپسی

اکستنشن میکرو: این روش از طریق قرار دادن حلقه‌ های ریزی که در موی اکستنشن وجود دارد، بین موها نصب می شود. نوک این حلقه ‌ها نیز، حلقه‌ های فلزی‌ ای قرار دارد که به اتصال موهای اکستنشن به موهای طبیعی کمک می‌ کند.

 اکستنشن مو روش میکرو
اکستنشن مو روش میکرو

بیشتر بدانید!
کراتین نوعی چسب گیاهی و بی رنگ است که برای اتصال موی مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

اکستنشن به روش رینگ: در این روش رینگ واشر داری را داخل یک شاخه از مو مصنوعی می گذارند و با قلاب های مخصوص، موهای طبیعی را به داخل همان رینگ می کشند. با انبرک مخصوص، رینگ ها را فشار محکمی می دهند تا مو ثابت شود و به این طریق موی مصنوعی به طبیعی متصل می شود.

اکتنشن به روش رینگ
اکتنشن به روش رینگ

اکستنشن نوع گرم

اکستنشن نوع گرم به دو روش انجام می شود. این نوع هم با چسب و هم با لیزر است.

اکستنشن نوع گرم توسط چسب: با چسب های رولی مو را به حالت ردیفی و با حرارت ملایم روی سر می چسبانند. این روش ساده وسریع تر انجام می شود.

اکستنشن توسط لیزر: در این روش تنها حدود ۱۵ درصد موهای طبیعی شما درگیر می‌شوند؛ بنابراین کم ‌ترین میزان فشار بر موهای شما وارد می‌شود. همچنین از کراتین گیاهی به عنوان چسب مو استفاده می‌شود. کراتین حلال گیاهی مشخصی داشته و هر زمان که بخواهید اکستنشن‌ها را بردارید؛ این کار به راحتی و بدون آسیب دیدن موها قابل انجام است.

اکستنشن مو به روش لیزر
اکستنشن مو به روش لیزر

اکستنشن لیزری، به کمک دانه‌ هایی در اندازه میکرو و دستگاه لیزر مخصوص انجام می‌شود. به همین دلیل این روش مناسب موهای نازک و موهای جلو است، که در حالت معمول بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند. بنا براین بیشتر از روش های دیگر موها را طبیعی جلوه می دهد.

اکستنشن به روش حرارتی: ابتدا یک دسته ی باریک از موها را جدا کرده و کمی بالاتر از ریشه مو، محلول چسبناک خاصی زده می شود و یک دسته باریک از موهای اکستنشن روی آن قرار می گیرد و پس از آن به وسیله گیره یا انبرک ویژه ای این موهای به هم فشرده شده، حرارت انبرک چسب را ذوب کرده و موهای مصنوعی به موهای طبیعی می چسبند.

اکستنشن مو به روش حرارتی
اکستنشن مو به روش حرارتی

تا چند روز اکستنشن روی سر دوام می آورد؟

اکستنشن مو نیاز به ترمیم در هر 3 ماه یک بار را دارد. بدین صورت که هر 3 ماه یک بار باید با مراجعه به مرکزی که کار نصب اکستنشن را انجام داده، چسب بالای مو باز و عوض گردد تا ماندگاری آن بیشتر شود.

ماندگاری اکستنشن به عوامل زیر بستگی دارد

  1. نوع اکستنش
  2. قد و ارتفاع اکستنشن
  3. جنس موی اکستنشن ( موی طبیعی یا مصنوعی)
  4. نحوه ی نصب (با رینگ، با لیزر، با چسب)
  5. جنس متریال و مرغوب بودن چسب
  6. سرعت رشد موی فرد
  7. حرفه ای بودن اکستنشن کار
  8. مراقبت و نگهداری درست از اکستنشن

مزایای اکستنشن مو

  1. زیبایی بیشتر موهای شما
  2. بلند کردن موهای شما به روش آسان
  3. پر پشت کردن مو در کم ترین زمان ممکن

معایب اکستنشن مو

  1. هزینه بالای آن
  2. تشدید سردردهای میگرنی در افراد مبتلا به میگرن
  3. باعث ریزش موها در نهایت منجر به طاسی می شود.
  4. خوابیدن با موهای اکستنشن شده در ابتدا، سخت است.
  5. به دلیل متصل شدن به موهای اصلی، با فشاری که بر موها می آورد، باعث آسیب رسیدن به موهای طبیعی شما می شود.
  6. اگر حساسیت های پوستی دارید توسط پزشک آزمایش حساسیت را بگذرانید تا بعد از اکستنشن با سری قرمز و تاول زده و با موهای چسبیده به آن مواجه نشوید.

مراقبت های لازم پس از اکستنشن

  • تمیز بودن و عرق نکردن یا چرب نشدن مو که باعث گره خوردن موها نشود. قبل از شستشو، موهای خود را شانه بزنید تا گره ها باز شود. از شامپوی مناسب اکستنشن استفاده کنید. موی خشک را یکباره و با آب فراوان نشویید تا گره نخورد و ضخیم نشود. مو را سعی کنید از بالا به پایین بشویید. در اکستنشن های ارزان تر بهتر است قبل از شستشوی کامل به آرامی شانه بزنید.
  • روزی 2 تا 3 بار موها را با شانه یا برس نرم شانه کنید. سعی کنید در آرایش موهای اکستنشن شده کمتر از وسایل حرارتی (مانند سشوار، اتو مو، بابلیس) استفاده کنید تا ماندگاری آن ها بیشتر شود.
  • کلر و نمک درون استخرهاباعث گره خوردگی و کم رنگی موهای شما می شود. سعی کنید هنگام شنا از کلاه شنا استفاده کنید. البته می توانید موهای خود را با کش مو جمع کنید یا دم اسبی ببندید.
  • سعی کنید در زمان خواب، موهای خود را شل ببافید. به هیچ عنوان با موی خیس نخوابید و قبل از آن حتما مو های خود را خشک کنید.
  • بهتر است روی موهای اکستنشن مواد فر، رنگ یا هر ماده شیمیایی دیگری استفاده نکنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.