سلامت پوست, مراقبت از پوست

7 مرطوب کننده طبیعی پوست که می توانید در خانه تهیه کنید!

مرطوب کننده طبیعی

در این مقاله قصد داریم 7 مورد از مرطوب کننده های طبیعی پوست که می توانید در خانه تهیه کنید را به شما معرفی کنیم. پوست خشک می تواند شما را کدر و پیر نشان دهد. بنابراین بسیار مهم است که به آبرسانی پوست خود توجه کنید تا سالم و جوان به نظر برسید. اما فقط افراد دارای پوست خشک نیستند که باید این کار را انجام دهند، بلکه حتی افرادی که دارای پوست معمولی، مختلط و چرب هستند نیز باید پوست خود را مرطوب کنند.

صرف نظر از فصل، مرطوب کننده برای داشتن پوستی زیبا ضروری است. استفاده از مرطوب کننده هر روز می تواند پوست شما را درخشان کرده و رطوبت رسانی عمیق را به پوست شما برساند.
اشعه ماوراء بنفش خورشید همراه با تغییرات فصلی آب و هوا می تواند آسیب های زیادی به پوست وارد کرده و آن را بسیار خشک کند. این خشکی بیشتر منجر به خارش، لکه های خشک و بسیاری دیگر از مشکلات پوستی می شود. اگر می خواهید پوست شما عاری از این مشکلات باشد، باید روزانه آن را مرطوب کنید.

امروزه مرطوب کننده های زیادی در بازار وجود دارد، اما می توانید با برخی از مواد طبیعی موجود در منزل، مرطوب کننده های خانگی که حاوی مواد مغذی تازه هستند و می توانند نتایج شگفت انگیز ایجاد کنند را بسازید.

نحوه مرطوب کردن پوست به طور طبیعی در خانه

1. مرطوب کردن پوست با روغن

پوست خشک و خارش دار نیاز به آبرسانی عمیق دارد و چه چیزی بهتر از روغن های طبیعی برای رفع این مشکل؟ روغن هایی که در ادامه ذکر می کنیم اثرات آرامش بخشی عالی برای انواع پوست دارد.

مرطوب کردن پوست با روغن

آنها سرشار از ویتامین E، ویتامین A و اسیدهای چرب هستند که رطوبت را حفظ می کنند و همچنین مواد مغذی ضروری را برای سلامت پوست به پوست شما می رسانند. با استفاده منظم، به زودی متوجه خواهید شد که پوست تان نرم و صاف شده است.

مواد لازم:

شما می توانید به دلخواه یکی از روغن هایی که در منزل تان موجود است مانند روغن نارگیل، روغن بچه، روغن زیتون، روغن کرچک، روغن جوجوبا، روغن معدنی یا روغن کنجد را انتخاب کنید.

روش مصرف:

  1. روغن دلخواه را به تمام بدن خود بمالید و یک یا دو دقیقه ماساژ دهید. با ماساژ دادن، این روغن به سرعت جذب پوست می شود و لباس شما را لکه دار نمی کند.
  2. می توانید آن را یک شب بگذارید و روز بعد صبح زود دوش بگیرید تا پوست تازه ای داشته باشد، یا بعد از دوش گرفتن از آن استفاده کنید.
  3. این کار را 2-3 بار در هفته انجام دهید.

2. ژل آلوئه ورا

اگر گیاه آلوئه ورا را در تراس منزل خود نگه دارید، بسیار سریع رشد می کند و در مدت زمان کوتاهی، می توانید یک مرطوب کننده خانگی و طبیعی در اختیار داشته باشید.
ژل آلوئه ورا دارای مقدار زیادی مواد مغذی مانند ویتامین E و ویتامین A است که برای پوست عالی است. همچنین حاوی استروئیدهای گیاهی است که خاصیت ضد التهابی دارند. این کار به تسکین خارش ناشی از خشکی پوست کمک می کند.

مواد لازم:

یک عدد برگ آلوئه ورا

روش مصرف:

  1. قسمت بیرونی برگ را جدا کرده و ساقه داخلی ژل را تخلیه کنید.
  2. این ژل را استخراج کرده و مطمئن شوید که آن را خوب له کرده اید و در اسرع وقت آن را استفاده کنید.
  3. بگذارید به مدت 10-12 دقیقه خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.
  4. می توانید هر 2-3 روز یک بار این کار را تکرار کنید.

می توانید بقیه ژل آلوئه ورا را در ظرفی محکم و در یخچال به مدت چند روز نگهداری کنید.

3.عسل مرطوب کننده طبیعی پوست

عسل یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای پوست است. در واقع یک نرم کننده طبیعی و مرطوب کننده است که به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و آن را مرطوب می کند. همچنین با پاکسازی منافذ پوست، درخشندگی را به پوست بر می گرداند.

عسل مرطوب کننده طبیعی

مواد لازم:

عسل ارگانیک

روش مصرف:

  1. یک لایه عسل روی ناحیه آسیب دیده بمالید، به عنوان مثال صورت یا بازوها.
  2. عسل را به مدت 15-20 دقیقه روی پوست بگذارید.
  3. با آب ولرم بشویید و خشک کنید.
  4. اگر پوست بسیار خشکی دارید، این کار را دو بار در هفته یا بیشتر تکرار کنید.

4. مرطوب کردن پوست با آووکادو

همه قسمت های خشک و پوسته پوسته پوست شما به زودی با این درمان خانگی از بین می روند. آووکادو حاوی مقدار زیادی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مانند اسیدهای چرب، کاروتنوئیدها، ویتامین C و ویتامین E است.

این ها پوست شما را تغذیه می کنند و همچنین از آن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. ویتامین C به سنتز کلاژن و الاستین کمک می کند و پوست شما را محکم و جوان می کند.

مواد لازم:

یک عدد آووکادو

روش مصرف:

  1. آووکادو را باز کرده و تفاله موجود در داخل آن را بردارید.
  2. آن را به آرامی له کنید تا هیچ توده ای باقی نماند.
  3. آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند.
  4. سپس با آب گرم بشویید.
  5. این کار را دوبار در هفته تکرار کنید.

5. شیر یا دوغ

یکی دیگر از مرطوب کننده های طبیعی پوست شیر یا دوغ است. داشتن پوست خشک و کدر واقعاً ناراحت کننده است. اما راه حل در یخچال شماست! هم شیر و هم دوغ روش های موثری برای آبرسانی به انواع پوست هستند. آنها به سرعت جذب منافذ پوست می شوند. علاوه بر این، می توانند در جلوگیری از چین و چروک نیز موثر باشند.

شیر مرطوب کننده طبیعی

مواد لازم:

شیر سرد یا دوغ

روش مصرف:

  1. آن را به وفور روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
  2. آن را به مدت 10-15 دقیقه نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید.
  3. این کار را دو بار در هفته قبل از دوش گرفتن انجام دهید.

6. کره انبه

کره انبه سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که پوست را مرطوب می کند و به سرعت به مهم ترین چیز در صنعت مراقبت از پوست تبدیل می شود. همچنین به راحتی جذب پوست می شود و اثری از چربی بر جای نمی گذارد.

مواد لازم:

کره انبه

روش مصرف:

  1. کره را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  2. بگذارید بماند.
  3. از این روش روزانه یا هر روز متناوب استفاده کنید.

7. کره کاکائو

این کره طبیعی که از دانه های کاکائو استخراج می شود خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و آن را مرطوب می کند. این به دلیل چربی های اشباع موجود در آن است.
پلی فنول های موجود در کاکائو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. آنها در برگشت آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک می کنند و دارای اثرات ضد پیری هستند.

مرطوب کردن پوست با کره کاکائو

مواد لازم:

کره کاکائو

روش مصرف:

  1. کره کاکائو را بتراشید و به آرامی روی پوست بمالید. کره با اصطکاک آب می شود و روی پوست شما پخش می شود.
  2. بگذارید بماند.
  3. دو بار در هفته از این محصول برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید.

اگر در ذوب شدن کره مشکل دارید، چند قطعه از آن را روی بخار قابلمه یا سماور برای چند دقیقه قرار دهید و سپس روی پوست بمالید.

این مرطوب کننده های طبیعی پوست که معرفی کردیم مقرون به صرفه بوده و تهیه آن ها نیز آسان می باشد و می توانند ظاهر زیبا و جوان شما را حفظ کنند.

در اینجا نکاتی وجود دارد که هنگام مرطوب کردن پوست و مراقبت از آن باید به آنها توجه کنید:

نکاتی برای مرطوب کردن پوست

  • روزانه از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. برای مقابله با خشکی ناشی از سرمای هوا می توانید از مرطوب کننده های غنی تر در ماه های زمستان استفاده کنید.
  • هنگام دوش گرفتن یا شستن صورت خود، مطمئن شوید که آب گرم است و داغ نیست. زیرا آب داغ می تواند رطوبت پوست را به مرور از بین ببرد.
  • از صابون های خشن استفاده نکنید زیرا باعث خشکی و کدر شدن پوست شما می شوند.
  • از مرطوب کننده ای استفاده کنید که برای انواع پوست یا مخصوص پوست تان باشد.
  • تمام بدن شما مهم است. شما باید هم از مرطوب کننده های صورت و هم از مرطوب کننده های بدن استفاده کنید.
  • از کرم مرطوب کننده دارای SPF یا ضد آفتاب روی مرطوب کننده استفاده کنید تا از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.

خطرات مرطوب کننده ها!

این مهم است که بدانید آیا مرطوب کننده ای که قصد استفاده از آن را دارید حاوی موادی است که استفاده از آنها بی خطر است. هنگام خرید محصولی از بازار، برچسب آن را با دقت بخوانید تا دقیقاً بدانید چه ترکیباتی در آن وجود دارد.
وقتی نوبت به درمان های خانگی می رسد، موارد ذکر شده در بالا همگی برای استفاده ایمن هستند و مناسب انواع پوست هستند. اما برای اطمینان بیشتر قبل از استفاده یک تست پچ پوستی انجام دهید.

با این راهکارها و نکات، با پوست کدر، خشک و ناسالم خداحافظی کنید. گنجاندن آن ها در روال مراقبت از پوست برای داشتن پوستی نرم و درخشان حیاتی است. برای شروع هرگز دیر نیست!

امیدوارم این 7 مرطوب کننده طبیعی پوست که معرفی کردیم برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.

منبع: stylecraze

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.